In de omgeving van Dwingeloo hebben we meerdere hikes uitgezet. We hebben twee varianten van een daghike en twee varianten van een tweedaagse hike. We proberen de hikes jaarlijks na te lopen en te controleren. Mocht er desondanks toch iets niet (meer) kloppen, laat dit ons dan weten!

Daghike variant A: Afstand 10 kilometer

De route van daghike A is hetzelfde als van daghike B, maar de technieken zijn eenvoudiger.

• kruispuntenroute,
  • topografische kaart &

Daghike variant B: Afstand 10 kilometer

De route van daghike B is hetzelfde als van daghike A, maar de technieken zijn wat moeilijker.

• coördinaten,
  • stripkaart &

Tweedaagse hike Holtien: Afstand: dag 1: 13 kilometer, dag 2: 11 kilometer

Sommige delen uit deze route zijn hetzelfde als de daghikes.

• vlieglijn,
  • kompasroute (vliegkoers),
  • puzzelkaartje,
  • stripkaart &

Tweedaagse hike Galgenberg: dag 1: 15 kilometer, dag 2: 13 kilometer

Sommige delen uit deze route zijn hetzelfde als de daghikes.

• vlieglijn,
  • kompasroute (vliegkoers),
  • puzzelkaartje,

Tips

• Voor de hikes heb je de topografische kaarten 17A en 17C nodig. Deze kun je downloaden van de website www.scoutingtools.nl
  • Wil je de hikes voor je kamp al ontvangen om deze zelf aan te passen? Laat ons even weten welke hike je wilt ontvangen, we sturen je ze graag toe.
  • Voor de tweedaagse hikes hebben we twee hiketerreintjes beschikbaar. Deze zijn per nacht door maximaal één groep te gebruiken. Kom je in een drukke week en wil je één van onze tweedaagse hikes gebruiken, wacht dan niet te lang het met reserveren van één van de hiketerreintjes.

Gebruik hiketerreintjes Holtien / Galgenberg

We kunnen hikers een overnachtingsplaats aanbieden. We hebben (met dank aan enkele particulieren) twee hiketerreintjes beschikbaar: Holtien en Galgenberg. We gaan ervan uit dat jullie de hiketerreintjes netjes achterlaten, zodat we deze nog vele jaren kunnen en mogen gebruiken.  De volgende regels gelden:

• De groep zorgt zelf voor (drink)water,
  • De groep zorgt zelf voor een chemisch toilet (te leen bij de kampstaf). Lediging vindt plaats op het Labelterrein Dwingeloo,
  • Informeer goed waar er precies overnacht mag worden,
  • Er mag geen vuur gemaakt worden,