Hoe vaak heb je niet verzucht bij het toiletgebouw: "Pff... Alweer bezet!" Daar komt verandering in! Want na jaren van trouwe dienst wordt het toiletgebouw op het Scouting Labelterrein Dwingeloo verbouwd. Eén ding is zeker: Je zult -als je vaker op het labelterrein te gast bent geweest- het gebouw volgend seizoen nauwelijks weer herkennen. Het wordt uitgebreid met twee toiletten, één aan de kant van de heren en één aan de kant van de dames. Daar offeren we de douches voor op.

Rechts van het toiletgebouw worden de douches gesitueerd. Een kraan heeft geholpen de bouwput uit te graven.

Maar, niet getreurd: je kunt straks nog steeds heerlijk douchen. Want aan de buitenzijde van het toiletgebouw komen drie (overdekte) douches. Ook dat is een uitbreiding van de capaciteit. Tenslotte komt er buiten ook nog een was- / spoelgelegenheid. Het gehele toiletgebouw zal opnieuw betegeld worden en aan de buitenzijde worden voorzien van houtwerk en frisse kleuren. Daarmee hopen we dat het tolietgebouw in Dwingeloo er weer een flink aantal jaren tegen aan kan!

De verbouwing van het toiletgebouw is mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de gemeente Westerveld.

Er was nog wat 'handmatig' graafwerk voor nodig om de doucheputjes netjes op hun plek te installeren.