Scouting Labelterrein Dwingeloo is er trots op één van de labelterreinen te zijn, waar NTKC-leden (leden van de Nederlandse Toeristen Kampeer Club) gastvrij worden verwelkomt.

Over het terrein

Scouting Labelterrein is een 13 hectare groot bosterrein aan de rand van het Nationaal Park Dwingelderveld. De ligging van het Scouting Labelterrein Dwingeloo leent zich uitstekend als uitvalsbasis voor wandel- en fietstochten. Het Scouting Labelterrrein Dwingeloo ligt dicht bij leuke brinkdorpen Dwingeloo, Ruinen en Diever. In het nabijgelegen Dwingeloo zijn winkels en restaurants.

Verspreid over het kampeerterrein liggen 15 kampeervelden. Er is een toiletgebouw en op diverse plaatsen staan watertappunten. Elektriciteit is niet beschikbaar, wel kan bijvoorbeeld de telefoon worden opgeladen in een kluisje.

Opmerkingen

• Alleen voor tentkampeerders; het terrein is niet toegankelijk voor caravans.
  • Honden zijn toegestaan, mits aangelijnd.
  • Introduceren is niet mogelijk en ook mag er niet met groepen gekampeerd worden.
  • Vooraf reserveren is verplicht via internet, ga daarvoor naar deze pagina. Zonder bevestiging van de reservering kan en mag er niet gekampeerd worden!
  • Er gelden aanvullende kampregels, die je bij de bevestiging van je reservering opgestuurd krijgt. Lees die voor je gaat kamperen goed door, dat voorkomt problemen.
  • In de maanden juli en augustus hebben Scoutinggroepen voorrang boven NTKC-leden.
  • Het terrein is van 1 april tot 1 juli en van 1 september t/m 1 december beperkt geopend in de weekenden en tijdens schoolvakanties. Het weekend loopt van vrijdag 19.00 uur tot zondag 15.00 uur.
  • Binnen de openingstijden van het terrein kun je rechtstreeks naar Scouting Labelterrein Dwingeloo bellen: 0521-591430.
  • De NTKC heeft geen eigen veld; Je krijgt een plaatsje in overleg met de dienstdoende kampstaf.
  • Tarief € 7,50 p.p.p.n. inclusief toeristenbelasting (tarief 2024).

Aanwezig

Ligging

Stromend water aanwezig  Warme douche aanwezig  Vuurplaats    Hoge bomen

Omgeving

Extra

Bosrijke omgeving    Gesloten in de winter  Geschiktvoor wandelaars  Geschikt voor hangers  Honden aangelijnd toegestaan

Andere gastvrije Scouting Labelterreinen voor NTKC'ers

Beundersveld in Beckum, bij Hengelo (O.) is geen labelterrein, maar wel een gastvrij Scoutingkampeerterrein!