We moeten jullie melden dat op ons kampeerterrein een stookverbod geldt. De verwachting is dat één dezer dagen de veiligheidsregio Drenthe fase 2 instelt. Wij nemen nu al onze verantwoordelijkheid en stellen vanaf heden een stookverbod in. We bevinden ons in een natuurgebied en dat vereist extra voorzichtigheid. Dit betekent dat koken op houtvuur en het houden van kampvuren tot nader order niet is toegestaan. Dit geldt ook voor in de natuur koken met open vuur op vaste brandstoffen, zoals hout en houtskool/briketten.

Verdere informatie hierover is te vinden op de website: www.natuurbrandrisico.nl

Weerverwachting komende week
De weersverwachting voor de komende week is goed, d.w.z. het blijft droog. Hou er dus rekening mee dat het stookverbod wel eens de hele week zou kunnen blijven gelden en zorg er dus voor dat je voldoende gasbranders e.d. bij je hebt. En ook: één bui is niet genoeg om het stookverbod te laten eindigen. En de omstandigheden op/van ons terrein kunnen afwijken van die van de regio (zowel positief als negatief). De uiteindelijke beslissing hierover ligt daarom altijd bij de kampstaf.