Deze week is door de samenwerkende jeugdorganisaties in goed overleg met de instanties een conceptprotocol opgesteld. Het streven is dat dit op korte termijn in het OMT besproken kan worden, waarna er in de week van 8 juni duidelijkheid gegeven wordt aan de zomerperiode. En dus ook voor de zomerkampen.

We realiseren ons dat we hierbij de eerder genoemde datum van 1 juni voor het geven van duidelijkheid niet gaan halen, maar de gesprekken zijn in een dusdanig stadium dat we het verstandig vinden ook komende anderhalve week nog af te wachten. We hopen op je begrip, omdat het nu langer duurt tot er duidelijkheid is voor de zomerkampen. We beseffen ons dat de zomerkampen om de hoek staan en de voorbereidingstijd steeds korter wordt.

Bekijk de mail van Scouting Nederland, verstuurd op 27 mei 2020 aan voorzitters en secretarissen van groepen.