Scouting Labelterrein Dwingeloo is gewoonlijk alleen geopend voor Scoutinggroepen om hun zomerkamp te draaien. Dat is al zo sinds 1947. Het terrein is gelegen aan de rand van het Nationaal Park Dwingelderveld. Gelegen in het bos is het een schitterende plek om op éénvoudige wijze te kamperen. Scouting Labelterrein Dwingeloo is eigendom van Scouting Nederland en in beheer van vrijwilligers, ook allemaal scouts. Omdat er vanwege de Corona-crisis minder Scoutinggroepen komen kamperen en veel mensen in Nederland vakantie vieren, openen we het terrein voor Scoutinggezinnen. We heten jullie graag welkom!

Hoe werkt het / goed om te weten

• In de periode van 25 juli t/m 29 augustus zijn wij geopend voor Gezinskamperen. Buiten deze weken niet, dan is ons terrein exclusief gereserveerd voor Scoutinggroepen.
  • Je kunt met je gezin komen kamperen als tenminste één gezinslid, lid is van Scouting Nederland.
  • Per week kunnen maximaal 15 groepen en/of gezinnen gebruik maken van het kampeerterreinen. En als we zeggen gezinnen, dan bedoelen we mensen die op één woon-adres geregistreerd staan.
  • Per gezin heb je de beschikking over één van onze groepsterreinen. Deze zijn niet allemaal even groot, maar normaal gesproken geschikt voor groepen, je hebt dus ècht de ruimte. En de anderhalve meter afstand bewaren is echt goed te doen.
  • Op jullie eigen kampeerterreintje kamperen jullie in je zelf meegebrachte tent (caravans, campers en vouwwagens zijn niet toegestaan).
  • Ook alle andere kampeerspullen (kooktoestel, tafeltje, stoeltjes, etc.) neem je zelf mee. Per gezin zorg je zelf voor een mobiel toilet (Porta Potti) zodat je met je gezin een eigen toiletvoorziening hebt.
  • Het gebruik van de douches stemmen we onderling af met alle aanwezige kampeerders.
  • Het Scouting Labelterrein Dwingeloo is een eenvoudig terrein, echt iets voor mensen die van simpel kamperen houden. Er is geen internet, je hebt er nauwelijks mobiel bereik; dus heerlijk rustig. Ook goed om te weten: Er is geen elektra bij de groepsterreinen, maar we hebben wel oplaadmogelijkheid bij het Stafhuisje.
  • In de omgeving kun je fantastisch fietsen, wandelen, of zelfs met kaart en kompas op stap.
  • Natuurlijk is het ook mogelijk om met het aanwezige pionierhout te laten zien hoe goed je kunt pionieren.
  • Wanneer er geen stookverbod is, is het zelfs mogelijk om in de buurt van je tent een klein kampvuurtje te maken, te koken op houtvuur of bij een knapperend houtvuurtje te genieten van een heerlijke zwoele zomeravond.
  • Een overnachting voor gezinnen kost € 7,25 p.p.p.n. , inclusief toeristenbelasting.
  • Alle opbrengsten vloeien direct terug in het beheer en onderhoud van ons Scouting Labelterrein.

Mocht je belangstelling hebben om te komen kamperen, dan kun je je belangstelling aangeven via dit formulier. In ieder geval hebben we van één van de kampeerders een Scouting Nederland lidnummer nodig. De definitieve boeking moet worden gedaan via Scouts Online.