Bijna 75 vrijwilligers van labelterreinen kwamen zaterdag 10 september uit alle hoeken van het land naar Dwingeloo om samen te genieten van het Labeluitje. Het Labeluitje is bedoeld als bedankje voor de vrijwilligers van de labelterreinen. Jaarlijks wordt het georganiseerd door één van de stafteams van een labelterreinen. Behalve als bedankje is het ook bedoeld om kennis te maken met elkaar en ervaringen en kennis uit te wisselen. Dit jaar was de beurt aan Dwingeloo om het Labeluitje te organiseren. Het sloot mooi aan op de viering van ons 75-jarig bestaan.

Na de koffie, thee en iets lekkers was het tijd voor een openingswoord van Theo van Mal, voorzitter van het team Labelterreinen en Reinoud van der Haar, teamhoofd van het Scouting Labelterrein Dwingeloo. Een groepsfoto volgde, die werd dit keer gemaakt met behulp van een drone. Erna volgde een uitgebreide rondleiding over ons terrein, waarbij allerlei leuke anekdotes werden verteld. Een flinke wandeling, maar gelukkig stond daarna de lunch al klaar... Onderwijl was het gezellig kletsen. De vrijwilligers hebben altijd genoeg te bepraten over bijzondere groepen, afvalscheiding, waterproblemen, leuke spellen, etcetera etcetera.

Gelukkig konden veel van die gesprekken verder gaan onder een paar leuke middagactiviteiten: Een wandeling met de boswachter door het Nationaal Park Dwingelderveld, een workshop over SCENES, fröbelen met wol, ATB'en door de omgeving, naar de radiotelescoop en CAMRAS, of op eigen gelegenheid op de fiets de prachtige omgeving ontdekken. Toen iedereen terug was volgde een drankje en aansluitend een overheerlijke maaltijd die werd afgesloten met een lekker ijsje.

Als team van Scouting Labelterrein Dwingeloo kijken we terug op een gezellige en leuke dag!

Enkele foto's: