Scouting Labelterrein Dwingeloo bestond dit jaar 75 jaar. Dit jubileumjaar ging gepaard met een aantal activiteiten. In het Hemelvaartsweekend kwamen veel oud-vrijwilligers naar Dwingeloo voor de reünie en presentatie van het uitgebreide, bijna 100 pagina's tellende Jubileumboek. Voor de kampeerders was er een bijzondere badge en er was een speciale Jubileum-activiteit: de Crazy 75. Een knotsgek spel met 75 opdrachten. In september organiseerden we voor bijna 100 vrijwilligers van alle labelterreinen een gezellige dag: Het Labeluitje.

Als afsluiting van het jaar hebben we vrijdagmiddag 2 december een herinneringsboom geplant op de Brink in Dwingeloo. Een wintereik, als cadeau van het Scouting Labelterrein aan het dorp Dwingeloo en haar inwoners en ondernemers. De wintereik staat symbool voor de hechte en duurzame verbinding. Maar ook als een tastbare blijk van erkenning en waardering voor iedereen in het dorp die het ontstaan en voortbestaan van het Scouting Labelterrein heeft mogelijk gemaakt.

In aanwezigheid van inwoners en ondernemers uit Dwingeloo, leden van de kampstaf en oud-kampstaf, werd een plaquette onthuld door wethouder Doeven van de gemeente Westerveld en Reinoud van der Haar, voorzitter van het beheerteam van het Scouting Labelterrein Dwingeloo.

Wij zijn de gemeente Westerveld dankbaar voor de prominente plaats voor ons cadeau op de Brink en hopen dat deze wintereik symbool mag blijven staan voor nog vele jaren kampeerplezier in Dwingeloo.