Samen de handen uit de mouwen steken in de natuur, dat kan tijdens de Natuurwerkdag op zaterdag 4 november op het Scouting Labelterrein Dwingeloo. Iedereen, van jong tot oud, kan meedoen. Ook als je geen lid bent van scouting en/of geen ervaring hebt met klussen in de natuur heten we jou graag welkom.

Op de Natuurwerkdag kunnen deelnemers meehelpen om ongewenste boomsoorten uit het bos te verwijderen. Het gaat dan met name om de Amerikaanse vogelkers en de Amerikaanse eik. De klussen die we aanpakken zijn goed uit te voeren door kinderen en ouderen. Op locatie zorgen wij voor gereedschappen en een lekkere kop soep. Maar er is meer: voor alle doeners zijn er -ter afwisseling van de werkzaamheden- een aantal leuke activiteiten op het kampeerterrein. Kortom, een leuke en actieve dag uit!

De Natuurwerkdag wordt gehouden van 10 tot 15 uur. Aanmeldingen (ook in groepsverband!) zijn welkom via de website van de Natuurwerkdag. Zien we jou op 4 november?