Het afgelopen weekend waren we met een afvaardiging van Scouting Labelterrein Dwingeloo aanwezig op het 17e European Guide and Scout Centre Managers Conference wat werd gehouden in Pfadfinderdorf Zellhof in Oostenrijk. Samen met het Scoutinglandgoed Zeewolde, Scoutcentrum Rotterdam en St. Walrick mochten we de Labelterreinen binnen Scouting Nederland vertegenwoordigen op dit congres.

Elke twee jaar wordt deze conferentie gehouden. Buiten de ontmoetingen met andere beheerders van kampeerterreinen uit alle delen van Europa (van Oostenrijk tot Portugal en IJsland tot Georgië) waren er boeiende workshops, leuke en interessante presentaties. We hebben het er buitengewoon goed naar onze zin gehad en heel veel goede ideeën opgedaan!