Hoogeveen/Dwingeloo – In de provincie Drenthe waren op vrijdag 3 en zaterdag 4 november ruim 1422 deelnemers actief tijdens de 23e editie van de Nationale Natuurwerkdag. Op 64 locaties werden de handen uit de mouwen gestoken voor verschillende natuurklussen, zoals het bouwen van insectenhotels, het planten van bloembollen en het maken van takkenrillen. In Dwingeloo werd op het Scouting Labelterrein gewerkt door liefst 70 vrijwilligers.

Natuurwerkdag op het Labelterrein
Op ons terrein was onder andere de Schultegroep uit Diever aanwezig met welpen, scouts, explorers, roverscouts, ouders en broertjes en zusjes. De werkzaamheden die werden uitgevoerd varieerden van het planten van ongeveer 60 nieuwe bomen en struiken en het zaaien van zaden voor nieuwe bomen en struiken in ons bos.

We bedanken alle deelnemers aan de Natuurwerkdag voor hun inzet. We hopen dat jullie een leuke dag hebben gehad en hopen dat jullie volgend jaar weer van de partij zijn!