Vuur stoken hoort bij een Scoutingkamp. Dus het antwoord is "Ja, stoken mag op elk kampeerveldje". Wel dien je je te houden aan de volgende voorwaarden":

• Vuur stoken mag alleen als er geen stookverbod geldt. Dit hoor je van de aanwezige kampstaf.
  • Vuur stoken alleen in een stookton (bij ons te leen) die voor de helft is gevuld met zand.
  • Bij de vuurplaats is een emmer, gevuld met water, voor handen.
  • Het vuur laat je niet onbeheerd achter, maak het dus goed uit voor je weggaat of naar bed gaat.
  • Vuren niet te hoog stoken (als vuistregel hanteren wij ongeveer heuphoogte).
  • Brandhout is te halen bij het stafhuisje. Je dient dit nog wel zelf te kloven, denk dus aan een kloofbijl!
  • Het zelf sprokkelen van liggend en staand (dood) hout op het terrein is niet toegestaan.